A karbantartások, felújítások elvégzésére és a mérőkészülékek cseréjére a távhős lakások, épületek esetében a fűtési idényen kívül van lehetőség.
Többször írtuk már, hogy a távhőrendszerek esetében a tulajdonviszonyok határozzák meg a feladatokat:
Fontos, hogy a távhős otthonokban végzett radiátorcserékhez, átalakításokhoz még a munkálatok megkezdése előtt, a tervezési fázisban szükséges felvenni a kapcsolatot a távhő ügyfélszolgálatával.
A távhőszolgáltató a rendelkezésre álló információk alapján véleményezi és jóváhagyja a tervezett átalakításokat, illetve tanácsokkal is szolgál a radiátor kiválasztásához és a szerelési munkálatokhoz.
Megelőzhető az a kellemetlen helyzet, amelyben már jönne a szakember, de még nem állnak rendelkezésre a szükséges feltételek. Amennyiben valaki a közeljövőben átalakítást tervez, érdemes mielőbb megkeresnie bennünket.
Kiemelném még, hogy költségosztós épületekben azokat a készülékeket a társasház megbízásából egy másik cég kezeli, üzemelteti, így a radiátorok cseréje esetén még vele is szükséges egyeztetni.
Több oka is van – amellett jogszabály is előírja ezt.
A fűtési rendszer nagyon összetett hálózat, amelyben az áramlási-, és nyomásviszonyok könnyen felboríthatóak. Leginkább ahhoz tudom hasonlítani, amikor zuhanyozás közben a konyhában mosogatni kezd valaki – a melegvizet megnyitja – eközben a zuhanyzóban hideggé válik a víz.
Ha tehát az átalakítás során nagyobb radiátort, más jellegű radiátorszelepet, szerelvényeket építenének be, azzal az egyensúlyt felboríthatják. Ez azt eredményezheti, hogy az épületen – akár a lakáson – belül az egyik radiátor fűt, a másik meg épphogy langyos.
Elsőként az elképzeléseket kell meghatározni (milyen karbantartást, mikor, milyen szakemberrel, melyik épületben terveznek).
Másodikként a fentebb említett egyeztetést és jóváhagyást kell a távhőszolgáltatóval lefolytatni (erről egy tájékoztatót és egyeztetési adatlapot az ügyfélszolgálat biztosít).
Harmadikként a társasház kezelőjét jó előre értesíti a szándékáról a tulajdonos. A házkezelő feladata, hogy a többi tulajdonost értesítse, az igényeket összehangolja, és ő kérheti a rendszer leürítését a szolgáltatótól egy kb. kéthetes időtartamra.
Befejezésül: a munka végeztével rendszer visszatöltését a távhőszolgáltató a kifüggesztett időpontban elvégzi. Fontos, hogy ekkor minden lakásban ellenőrizzék, hogy nem folyik a hálózat, mert komoly problémák adódhatnak ennek hiányából! Az így keletkező károkért a hibahely tulajdonosa felelős.